Terug van weggeweest: de Barneveldse Geschiedenisquiz!

Eindelijk, na jaren van covid-lockdowns en beperkingen kunnen wij hem weer organiseren: de Barneveldse Geschiedenisquiz! De laatste jaren voor covid zat de Raadzaal tot de nok toe gevuld. Kunnen we dat dit jaar ook weer voor elkaar krijgen?

Teams van drie personen strijden om de wisseltrofee en de titel “Beste geschiedeniskenner 2023”. Het thema van de Maand van de Geschiedenis dit jaar is ‘Eureka!’ Een deel van de vragen zal geïnspireerd zijn op dit thema. Wie vinden er dit jaar hun Eureka-moment?

De deelnemers worden getest op hun kennis van de vaderlandse en wereldgeschiedenis en natuurlijk van het verleden van de gemeente Barneveld. Het is niet voor niets de Barneveldse Geschiedenisquiz. U weet nu dus ongeveer wat voor soort vragen u kunt verwachten, maar de samenstellers zijn nog druk bezig met hun werk. De antwoorden worden beoordeeld door een deskundige en volstrekt onafhankelijke jury onder leiding van een notaris.

Wilt u deelnemen? Meldt u zich dan met uw team vóór 15 oktober aan via gemeentearchief@barneveld.nl. Wees er op tijd bij, de Raadzaal is niet oneindig groot. Er is plaats voor 15 teams en voor aanmelding geldt "wie het eerst komt, die het eerst maalt".