Schilderijen uitgeleend voor tentoonstelling

Drie schilderijen uit de collectie van de gemeente Barneveld zullen te zien zijn in de tentoonstelling "Monnickendam op de Veluwe". Deze tentoonstelling is in het Noord-Veluws Museum in Nunspeet van 9 december 2023 tot en met 26 mei 2024.

Vanuit Barneveld zal het schilderij "Boerenfamilie te Stroe" te zien zijn, samen met twee voorstudies van dit schilderij. Het grote schilderij hangt normaal gesproken in het Raadhuis, bij de Raadzaal. Maar de voorstudies liggen altijd in het kunstdepot van het gemeentearchief. Deze tentoonstelling is een mooie gelegenheid om de schilderijen te kunnen tonen aan een groot publiek. De gemeente werkt hier dan ook graag aan mee.

Voor meer informatie over de tentoonstelling en het museum kunt u terecht op de website van het Noord-Veluws Museum: Monnickendam op de Veluwe – Noord-Veluws Museum (noord-veluws-museum.nl)